De eerste dagen - Reisverslag uit Tapola, Finland van Sheradine Laar - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Tapola, Finland van Sheradine Laar - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Sheradine

01 April 2014 | Finland, Tapola

Wat hebben we de laatste dagen genoten van het thuis zijn met het gezin, en vrijdag 28 maart 2014 een leuk afscheidsfeestje gehouden met de mensen die me dierbaar zijn. Maar maandag 31 maart 2014 is de grote dag, we vertrekken voor 13 weken naar Finland, we waren vroeg op om de laatste dingentjes te doen en te regelen. Eenmaal klaar voor vertrek gaan we naar Schiphol, voor de eerste keer vliegen. Wat had ik spanningen van te voren. Staan we met zijn alle geduldig te wachten totdat we richting het vliegtuig kunnen, komt er als verassing mijn beste vriendinnetje Margo mij uitzwaaien, tranen begonnen al te rollen, en we hadden nog geen afscheid genomen. Eenmaal klaar om te gaan, en afscheid genomen te hebben van iedereen. gaan we richting de douane, alles is gecheckt en goed gekeurd.

We hadden nog een uur te gaan en dan gaan van +20 graden naar 3 graden. zittend te wachten in het vliegtuig, zijn alle spanning voor niks geweest, vliegen is helemaal niet zo eng. Het is alleen maar raar dat een vliegtuig in de lucht blijft hangen haha. Wat is het uitzicht mooi om te zien, en wat geinig wat je normaal zo groot ziet alles zo klein word. Eenmaal het drukken Nederland uit, zijn we aangekomen in Finland.

Alles ligt ver van elkaar af, heel veel bomen, meren, en kleine snelwegen vergeleken Nederland. Het is super mooi en gaaf om te zien.
De zon scheen volop, het leek net zomer. Maar zodra je buiten kwam was het toch echt winter.

Tijdens de reis richting Tapola, zien we een oud vrouwtje met een rollator, daaraan een step. Wat geinig om te zien, ze gebruiken dat vooral in de winter, zodat ze niet uitglijden. Eenmaal een paar dorpjes te hebben gezien, waar we zijn rondgereden. Komen we aan in Tapola. We werden rondgeleid en toen een voor een afgezet in het huis waar we verblijven. Ik heb de deelnemers, co werkers, en begeleiding ontmoet. Daarna heb ik mezelf geïnstalleerd en is het na een lange dag bedtijd.

Vandaag 1 april 2014 ben ik voor het eerste met alle deelnemers gaan ontbijten. ik heb mee geholpen in het huis, en mee gekeken hoe alles verliep. Onze stage begeleidster heeft ons een rondleiding gegeven over heel Tapola. Nu hebben we ook alles aan de binnenkant gezien, en de werkplekken. Iedere dinsdag en vrijdag hebben ze sauna avond, maar vanavond heb ik een vrije avond dus, ik ga dadelijk gezellig met Yvonne en Natascha series kijken. En ik heb voor het eerst dit jaar sneeuw gezien, wat sneewde het net hard, het blijft helaas niet liggen. maar wie weet!




  • 01 April 2014 - 21:40

    Jennifer:

    Ik mis jullie zo erg! Heel veel plezier jullie daar en tot gauw ik denk 24/7 aan jullie xxx

  • 02 April 2014 - 15:09

    Jacqueline:

    NU EINDELIJK IN FINLAND

    het komt allemaal goed na alle stress (zeker met de koffers haha) en tranen nu eindelijk in Finland.
    julllie gaan daar een super stage krijgen met al die vriendelijke mensen.
    Nog een beetje winter terwijl het hier 20 graden is.
    Je hebt het getroffen met een eigen keuken en douche, dus genieten daar en veel leren.

    heel veel lieve groetjes xxx


  • 05 April 2014 - 10:53

    Zorghoeve 't Binnenveld:

    Hoi Sheradine,

    We hebben net jou reisverslag voorgelezen in de groep. Erg leuk om te lezen en inderdaad vliegen is helemaal niet eng. We zijn wel benieuwd hoe zo'n rollator met step eruit ziet, stuur eens een foto naar ons toe wellicht kunnen we dit dan nabouwen voor als er bij ons sneeuw ligt. Nou voorlopig ligt er bij ons geen sneeuw ( en die hoeven we ook niet meer )en genieten we volop van het prachtige voorjaarsweer. Terwijl enkele mensen de groente aan het snijden zijn schrijven we aan jou. Aziza hoopt dat je niet verliefd word daarginder want wij willen graag dat je bij ons terug komt. ( Max wacht op je !!!!!!)
    Wij missen je nu al. We hebben al een ooievaar op ons ooievaarsnest gehad, en hebben jonge geitjes, cavia's en nu nog wachten op de baby's ha ha die de ooievaar gaat brengen. Waar laten we die dan weer??? Oppas oma's en opa's hebben we genoeg. Vele groetjes van ons allemaal, Aziza en Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Tapola

Sheradine

Hallo lezers! Ik ben Sheradine van de Laar en ga naar Finland voor mijn buitenlandse stage, hierin vertel ik mijn ervaringen en momenten die ik mee maak.

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4190

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

27 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: